آموزش نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته, اخبار و مقالات دوربین مدار بسته, مشاوره خرید دوربین مدار بسته, مقالات

تاریخچه دوربین مداربسته

تاریخچه دوربین مدار بسته

تاریخچه دوربین مداربسته به صده پیش و قرن بیستم بر میگردد. در سال ۱۹۴۲  قدیمی ترین دوبین مداربسته توسط شرکت زیمنس برای نظارت بر پرتاپ موشک v2 نازی ها در روزهای جنگ جهانی بکار گرفته شد. مسئولیت این دوربین مداربسته به والتر بروخ آلمانی محول شد. موشک v2 اولین جنگ افزار مجهز به تکنولوژی نظارت تصویری در جهان بود. دوربین ماربسته موشک v2

اولین دوربین مدار بسته در امریکا

تاریخچه دوربین مداربسته در آمریکا نیز به دهه 40 میلادی بر میگردد. شرکت آمریکایی وریکون در سال ۱۹۴۹ اقدام به ارائه اولین دوربین مداربسته نمود. مردم در ابتدا از بکار گیری این دوربین ها ترس زیادی داشتند ولی به مرور پذیرفتند که دوربینهای مداربسته در تامین امنیت نقش غیر قابل انکاری دارند. بعد از گذشت سالها و پیشرفت در این عرصه دوربین ها بر روی بدنه موشک و ماهواره ها نصب میشد تا صدا و تصویر ارسالی را به گیرنده ها در زمین برساند. دوربین مداربسته در نیویورک

نصب دوربین مداربسته در معابر شهری نیویورک

در سال ۱۹۷۳ در امریکا اولین دوربین مداربسته در معابر عمومی شهر نیویورک نصب شد و در سال ۱۹۸۰ نصب دوربین های مداربسته در سطح گستره شیوع پیدا کرد و بعد ها بانک ها و موسسات مالی که در خطر دستبرد سارقین قرار داشتند ازین سیستم ها استقابل کردند تا اینکه امروزه تمامی حرفه ها و مشاغل کوچک که در معرض سرقت و یا حادثه احتمالی قرار دارند خواهان سیستم های نظارت تصویری هستند. سیستم های vcr با قابلیت ضبط تصویر در مدت زمان بالا و قابلیت ضبط تشخیص حرکت تحولی عظیم در این صنعت بوجود آوردند. بطور کلی استفاده از دوربین های مداربسته از سال ۱۹۹۰ به بعد و تا اوایل سال ۲۰۰۲ به محبویت بسیار بالایی نزد هواداران تامین امنیت در دنیا عمومیت پیدا کرد. از کشورهای پیشتاز در این عرصه میتوان اینها را به ترتیب نام برد:
آلمان
آمریکا
انگلستان
سوئد
چین
کره جنوبی
ژاپن
مالزی
فرانسه
شرکت اکسیس

اولین دوربین تحت شبکه

همچنین با ظهور اولین دوربین های مداربسته تحت شبکه در سال ۱۹۹۵ توسط شرکت سوئدی اکسیس که بر پایه سیستم عامل های لینوکس بودند انقلاب عظیمی در این صنعت بوقوع پیوست بطوری که از هر نقطه جهان امکان ارتباط تصویری و یا صوتی با این سیستم ها برقرار شد. 

1 دیدگاه در “تاریخچه دوربین مداربسته

  1. Rojman گفت:

    تاریخچه دوربین نظارتی برمیگرده به فیلم چارلی چاپلین ۶ سال قبل تر از تاریخ جعلی که تو اینترنت هست. فیلم مدرن تامیز ۱۹۳۶ رو برید یک بار ببینید متوجه میشید من چی میگم.

نظر و یا سوالی دارید، بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *