آموزش نصب و راه اندازی دزدگیر اماکن, اخبار و مقالات دزدگیر اماکن, مشاوره خرید دزدگیر اماکن, مقالات

انواع دزدگیر اماکن

انواع دزدگیر اماکن

[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no” woodmart_inline=”no”]

دزدگیر اماکن امروزه نقش انکار ناپذیری در کاهش سرقت و جلوگیری از جرائم مربوطه در اماکن شخصی و سازمانی دارد. انواع دزدگیر اماکن بر حسب امکانات و کیفیت ساخت و همچنین کمپانی سازنده به چند دسته اعم از دزدگیر خانگی و دزدگیر فروشگاهی تقسیم میشوند.  در این مقاله از  وب سایت فنی مهندسی پارسا به بررسی انواع سیستم های حفاظتی اعلام سرقت مختصر آنها میپردازیم.

انواع دزدگیر اماکن بر حسب کارایی

دزدگیر اماکن آژیری

ابتدایی ترین سیستم امنیتی که امروزه به مرز توقف تولید رسیده است سیستم دزدگیر اماکن آژیری میباشد. تشخیص حرکت توسط سنسور ها، فرمان به پنل مرکزی و به صدا در آمدن آژیر و در برخی مدل ها تماس با شماره تلفن های ضروری از طریق شماره گیر اتوماتیک و پخش صدای آژیر.
مزیت دزدگیر آژیری : قیمت ارزان
معایب دزدگیر اماکن آژیری : 1 قطع ارتباط تماس گیرنده اتوماتیک با قطع کردن خط تلفن 2 عدم کنترل از راه دور 3 ضریب امنیتی پایین 4 امکانات کاربری محدود

دزدگیر اماکن با تلفن کننده سخنگو

دزدگیر های اماکن سخنگو از مرسوم ترین نوع دزدگیر اماکن هستند که در محیط های تجاری و مسکونی قابل استفاده میباشند. علاوه بر امکانات دزدگیر اماکن آژیری، قابلیت ضبط پیام صوتی و برقراری تماس اتوماتیک با شماره های از پیش تعیین شده را دارد. از معایب سیستم های اعلام سرقت آژیری و سخنگو امکان قطع خط تلفن توسط سارقین و عدم ارتباط تلفنی با مالکین است ولی کماکان به دلیل افزایش قیمت کالاهای دیجیتال در بازار این سیستم ها سهمی از فروش بازار سیستم های حفاظتی را به خود اختصاص داده اند.
مزیت دزدگیر سخنگو : 1 قیمت ارزان 2 اپراتور سخنگو فارسی
معایب دزدگیر اماکن سخنگو : 1 قطع ارتباط با قطع خط تلفن 2 عدم کنترل از راه دور 3 محدود بودن امکانات امنیتی

دزدگیر اماکن سیم کارتی

یک دیگر از انواع دزدگیر اماکن دزدگیر های سیم کارتی هستند. این نوع دزدگیرها علاوه بر اعلام سرقت، امکانات کاربردی دیگری دارند. همانطور که از نام این نوع دزدگیر ها پیداست تماس با صاحب خانه به صورت بی سیم و بوسیله سیم کارت برقرار میشود. همچنین برای محیط هایی که خط تلفن ندارند استفاده از این سیستمها ضروری است. اگر به دنبال خرید دزدگیر اماکن سیم کارتی هستید پک دزدگیر کلاسیک سیمکارتی بهترین انتخاب برای شماست. این نوع دزدگیر ها دو تفاوت عمده و اصلی با سایر انواع دزدگیر اماکن موجود دربازار دارد. اول از همه امنیت بیشتر این سیستم هاست که برتری خاصی از نظر فنی و ایمنی نسبت به سایر سیستم ها دارد همچنین درمناطقی که دسترسی به خط تلفن شهری وجود ندارد نصب دزدگیر های اماکن سیمکارتی یک ضرورت به شمار میرود.  دوم امکان هوشمند بودن سیستم و کنترل از راه دور دقیق و کامل آن توسط کاربر.

امکانات پنل های سیمکارتی

کنترل از راه دور سیستم از مهترین و کاربردی ترین امکانات پک دزدگیر اماکن سیمکارتی می باشد. نسخه های بروز شده اپلیکیشن اندروید و ios امکان کنترل سیستم اعم از روشن و خاموش کردن کل و یا بخشی از سیستم و یا متوقف کردن بلندگوها از طریق گوشی های هوشمند را دارد. همچنین کنترل پیامکی نیز برای آن دسته از افرادی که گوشی هوشمند ندارد و یا دسترسی به شبکه اینترنت برای آنها مقدور نیست به راحتی امکان پذیر است. کاربر در هر زمانی میتواند با ارسال پیامک از وضعیت سنسور ها، ریموت ها، ورودی و خروجی ها و یا استعلام وضعیت برق شهری آگاه شود. عموما دزدگیرهای سیمکارتی با اپراتورهای ایرانسل و همراه اول به خوبی سازگاری دارد. سرعت پاسخگویی به تحریکات زون ها در چند ثانیه انجام گرفته و مالک خیلی سریع از تغییر وضعیت سیستم و یا آژیر صوتی مطلع خواهد شد.

دیگر ویژگی های دزدگیر اماکن سیم کارتی

از دیگر ویژگی های دزدگیر سیمکارتی قابلیت کاربردی نامگذاری زون هاست بطور مثال میتوان برای مناطق مختلف منزل نامگذاری کرد . مثلا چشمی اتاق خواب، چشم دزدگیر آشپزخانه، چشم درب ورودی. در نسخه جدید پشتیبانی از زبان فارسی به طور کامل و دقیق طراحی و پیاده سازی شده و متن پیام ها از طریق مدیر سیستم حتی به صورت پیامکی از راه دور نیز قابل تغییر است. برخی از سیستم های اعلام سرقت سیم کارتی از تاریخ شمسی نیز پشتیانی میکند و وقایع اخیر را بطور کامل به مدیران سیستم گزارش میکند. قابلیت اتصال به رله های کنترل فرمان صنعتی، فرمان پمپاژ آب در باغداری، باز و بسته نمودن درب پارکینگ، کنترل روشنایی محیط و… میباشد. در صورتی مفقودی ریموت نیز میتوان با پیامک و یا اپلیکیشن المان مورد نظر را از مدار حذف نمود.

دزدگیراماکن بی سیم

دزدگیر اماکن بی سیم همانطور از نامش پیداست ارتباط وایرلس و یا بدون سیم را بین پنل مرکزی و سنسور ها برقرار میکند. بدین صورت که پس از تشخیص ورود سوژه به محل سرقت با ارسال پلس های تحریک از چشمی به دزدگیر، فرمان آلارم و شماره گیری اضطراری صادر میشود. از مزیت های های نصب چشم بی سیم شکیل بودن و تمیزی کار نصب است همچنین هزینه های خرید سیم و اجرت سیم کشی نیز حذف خواهد شد و در صورت نقل مکان براحتی در محیط جدید قابل نصب و توسعه خواهد بود. در منازل و یا محیط های اداری که زیبایی دکوراسیون اهمیت زیادی دارد اکثر مواقع نصب دزدگیر اماکن بی سیم از اهمیت بالایی برخوردار است. مزیت دزدگیر اماکن سیمکارتی : امکانات امنیتی بالا کنترل کامل سیستم از راه دور کنترل وسایل برقی توسط دزدگیر اپلیکیشن موبایل جهت کاربری سریع و راحت

انواع سیستم های بی سیم

دزدگیر های اماکن بی سیم در دو نوع با فرکانس کاری ۳۱۵ مگاهرتز و ۴۳۳ مگاهرتز هستند. سنسورهای بی سیم بی عیب نبوده و محدودی هایی هم به همراه دارند. در محیط های پر تردد باتری بیشتری مصرف میکنند و هنگام نبودن ساکنین احتمال خاموش شدن چشم بیسیم وجود دارد توصیه ما برای رفع این مشکل سرویس دوره ای توسط تکنسین سیستم اعلام سرقت و تعویض به موقع باتری داخلی است. همچنین در برخی از محل ها به دلیل پاره ای از مشکلات مخابراتی و نویز های محیطی به طور نادر اختلالاتی در عملکرد این سنسور ها مشاهده شده است.

سیستم امنیتی تحت شبکه

سیستم اعلام سرقت تحت شبکه کاربری خاص دارند و عموما در سازمان های بزرگ بکار گرفته میشوند توسط یک ماژول تحت شبکه به مانیتورینگ اصلی متصل شده و امکان کنترل سیستم برای اتاق امنیتی وجود دارد همچنین در صورت تحریک هر سنسور و یا آلارمی گزارش دقیق رخداد ها از طریق ایمیل و یا سایت امنیتی به اطلاع مامورین کنترل میرسد. و کلیه تجهیزات با تخصیص آی پی مجزا، قابل کنترل هستند. برخی از پیشرفته ترین سیستم های حفاظتی از جمله دزدگیر اماکن پارادوکس کانادا به قابلیت اتصال به شبکه مجهز هستند.

مالکیت فکری و تولید این محتوا به ثبت رسیده و متعلق به مجموعه فنی مهندسی پارسا می باشد. هرگونه کپی برداری از این مطالب ممنوع است و تنها با ذکر نام مجموعه فنی مهندسی پارسا و لینک این محتوا مجاز می باشد.

دیگر مقالات مربوط به دزدگیر اماکن

بهترین مارک دزدگیر اماکن
پیشگیری از سرقت منزل
6 دلیل برای نصب سیستم اعلام سرقت
انتخاب بهترین دزدگیر منزل
انواع سنسورهای تشخیص حرکت
دزدگیر اماکن بی سیم
معرفی دزدگیر اماکن به زبان ساده
چه مواقعی از چشم بی سیم استفاده نکنیم
اساس کار حسگر مادون قرمز
راهنمای عملکرد سنسور تشخیص حرکت
ضرورت نصب دزدگیر اماکن
آژیر بی مورد در سیستم های دزدگیر اماکن

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][woodmart_title style=”bordered” size=”medium” font_weight=”600″ tag=”h3″ woodmart_css_id=”5f2571d8804de” title=”پرفروش ترین پک های دزدگیر اماکن” title_custom_color=”eyJwYXJhbV90eXBlIjoid29vZG1hcnRfY29sb3JwaWNrZXIiLCJjc3NfYXJncyI6eyJjb2xvciI6WyIgLndvb2RtYXJ0LXRpdGxlLWNvbnRhaW5lciJdfSwic2VsZWN0b3JfaWQiOiI1ZjI1NzFkODgwNGRlIiwiZGF0YSI6eyJkZXNrdG9wIjoiI2Q2MDY0NCJ9fQ==”][woodmart_products layout=”carousel” spacing=”10″ slides_per_view=”6″ product_hover=”standard” taxonomies=”55″ autoplay=”yes” hide_pagination_control=”no” hide_prev_next_buttons=”no” center_mode=”no” wrap=”yes” sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ lazy_loading=”yes” scroll_carousel_init=”yes”][/vc_column][/vc_row]

8 دیدگاه در “انواع دزدگیر اماکن

  1. با عرض ادب و خسته نباشید و ممنون بابت مطلب کاربردی تون

    امکانش هست یک مدل دزدگیر سیمکارتی که مورد تایید تون باشه و قیمت مناسبی هم داشته باشه معرفی کنید. کیفیت هم برام مهمه تشکر

    1. مدیر وبسایت گفت:

      درود به شما
      دو لینک زیر رو بازدید کنید:

      https://parsasecurity.com/product/simcard-gap-alarm-pack

      https://parsasecurity.com/product/simcard-classic-alarm-pack

  2. علیرضا سلطان محمدی گفت:

    سلام
    برای خرید دزدگیر اماکن کلاسیک و ارسال به شهرستان زیراب مازندران چکار باید بکنم .. ارسال چقدر طول میکسد .. ممنون میشم جواب بدید

    1. مدیر فروش گفت:

      دریافت سفارش به دو صورت اینترنتی و تماس تلفنی امکان پذیر است. میتوانید محصول مورد نظر خودتون رو به سبد خرید اضافه کنید و مراحل ثبت سفارش را به اتمام برسانید. اقلام مورد نیاز شما توسط اتوماسیون های حمل باز از جمله تیپاکس، باربری و ترمینال اتوبوسرانی در کمتر از 24 ساعت ارسال خواهد شد.

  3. یاور خدابنده گفت:

    تشکر .. مختصر و مفید بود

  4. رضا گفت:

    سلام وقت بخیر برای این مدل یو پی اس امکانش هست که از باتری یو پی اس صبا استفاده کنیم

    1. مدیر فروش گفت:

      سلام .. پیشنهاد ما استفاده از باتری های درجه یک خارجی است

  5. مجید گفت:

    سپاس مفید بود

نظر و یا سوالی دارید، بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *